باغ جهان نما
نوشته شده توسط : hsi

 

درون هر یک از این محیط های سبز که  کاج و سرو دور آن ها را پوشانده است، فرش های تقریبا بزرگی وجود دارد که از گل های متنوع و رنگی هستند. نقش و نگار این فرش گل ها در هر چهار قسمت متفاوت است. کوشک باغ جهان نما یا همان ساختمان تابستانه جنسی از سنگ، چوب، فلز و آجر دارد که همین مصالح توانسته اند از باغ به خوبی مراقبت کنند و نگذارند تخریب شود یا فرو بریزد. البته هر چند سالی یک بار، ساختمان توسط شهردار شیراز، ترمیم و بازسازی می شود تا باغ زیبایی خود را در برابر عوامل جوی از دست ندهد.

همچنین اگر تا کنون به مطالب مجله مستر بلیط دقت کرده باشید، متوجه شده اید که  در گذشته درون باغ رود پر خروشی گذر می کرد؛ اما این رود در حال حاضر دیگر وجود ندارد و از زمانی که انسان ها در اطراف باغ ساخت و ساز را شروع کردند، رود هم ناپدید شد. البته از فواره های آبی که در گوشه و حیاط باغ حضور دارند؛ می توان متوجه شد که رودی در گذشته از باغ عبور کرده است. این نکته را هم به یاد داشته باشید، زمانی که شما وارد باغ می شوید، تنها می توانید از فضای زیبای اطراف لذت ببرید؛ زیرا در حال حاضر، کسی نمی تواند وارد ساختمان شود و درب آن هم بسته است و تمامی وسایلی که ارزش داشتند و قدیمی بودند هم به موزه هدیه داده شده اند.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

برای وارد شدن به باغ جهان نما، شما باید به ازای هر نفر بلیط تهیه کنید و سپس وارد شوید. ساعات بازدید از این مجموعه هم از ۸ صبح، الی ۸ شب است و همه سنین می توانند بدون محدودیت به آنجا بروند. بهترین زمان هم برای بازدید کردن از باغ، در فصل های بهار و تابستان است، زیرا هم آب و هوا بسیار مساعد دارد و هم گل و گیاهان تازه و سرحال هستند. البته در فواصل دیگر هم می توانید برای بازدید بروید، اما در فصل بهار و تابستان، باغ جهان نما رنگ و بوی دیگری دارد. همچنین در کنار باغ جهان نما، مکان های گردشگری دیگری هم مانند، بابا کوهی، دروازه قرآن و... وجود دارند و همه آن ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. نکته: اگر با کودکانتان برای بازدید از باغ جهان نما رفتید، مراقب باشید که به سمت حوضچه های باغ نروند، زیرا عمق حوضچه ها کمی زیاد است و برای کودکان مناسب نیستند.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

https://mrbilit.com/mag/jahan-nama-garden/




:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: